Zbog pojedinih nejasnih odredbi koje prve probleme u praksi, Vlada FBiH zatražila je od Parlamenta da usvoji izmjene Zakona o plaćama i naknadama policijskih službenika koje su pripremili federalni ministar unutarnjih poslova Predrag Kurteš i ravnatelj Federalne uprave policije Dragan Lukač sa svojim stručnim timovima.
Novina je da će se plaće policijskih službenika obračunavati tako što će se osnovica množiti s koeficijentom platnog razreda i dobiveni iznos će se uvećavati za 0,5 posto za svaku započetu godinu mirovinskog staža, a najviše do 20 posto.
Jednoglasna potpora
Prema prijedlogu koji je dobio jednoglasnu potporu Vlade, federalni ministar će za policijske službenike u MUP-u, a ravnatelj FUP-a u Upravi policije, odlučivati o posebnom dodatku u visini do 30 posto na plaću za radna mjesta koja sa sobom nose poseban rizik, odgovornost i otežane uvjete rada. Taj dodatak na plaću policajac će ostvarivati i kada ne obavlja poslove iz opisa radnog mjesta na koje je postavljen, izuzev da bude suspendiran.
Dodaci
Za pripadnike Specijalne policijske jedinice dodatak koji određuju ministar i ravnatelj Federalne uprave policije može iznositi do 50 posto od osnovne plaće.
Uz te dodatke federalni ministar za pojedina radna mjesta u Ministarstvu i Federalnoj upravi policije u posebnim okolnostima može odrediti veći trajni dodatak u iznosu do 10 posto od osnovne plaće s tim što za radna mjesta u FUP-u on to čini na prijedlog ravnatelja Uprave policije – jedna je od izmjena sadašnjeg Zakona o plaćama i naknadama policijskih službenika.
11 platnih razreda
Policijski službenici svrstani su u 11 platnih razreda i oni su vezani za činove. U prvom je glavni generalni inspektor policije (koeficijent za obračun osnovne plaće 8,20), u drugom generalni inspektor policije (6,95), trećem glavni inspektor (5,90) pa slijede samostalni inspektor (4,90), viši inspektor (4,30), inspektor (4,00), mlađi inspektor (3,60), stariji narednik (3,30), narednik (3,10), stariji policajac (2,90) i policajac (2,70). Akontativna osnovica za obračun plaće za ovu godinu iznosi 315 maraka.







